|
Hospitacja diagnozująca w przedszkolu
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10586 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Jestem nauczycielką przedszkola i wiem z doświadczenia,że pisanie hospitacji diagnozującuch nie jest rzeczą łatwą.Dlatego przedstawiam przyklad takiej hospitacji w oparciu o Wesole przedszkole pięciolatka
SCENARIUSZ ZAJĘCIA DO HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ PROWADZĄCA: Iwona Nowak TEMAT: Moje piosenki – zabawy rytmiczne. CEL GŁÓWNY: Wprowadzenie w świat muzyki poważnej i rozrywkowej. Zachęcanie do słuchania i tworzenia muzyki. CELE OPERACYJNE: Dziecko zna i nazywa instrumenty perkusyjne; rozróżnia ich brzmienie; poprawnie odtwarza rytm, tworzy własne rytmy. RODZAJ AKTYWNOŚCI:
POMOCE: instrumenty perkusyjne / tamburyn, bębenek, grzechotka, trójkąt /, CD „Wesołe przedszkole” p.5, nagranie muzyki rozrywkowej, M.Bogdanowicz - „ W co się bawić?” / zabawa pt.: Muzykanci Konszabelanci /, pocięte obrazki instrumentów/ gitara elektryczna, saksofon, keyboard /, „ Wesołe przedszkole pięciolatka” s. 42 STANDARDY WYMAGAŃ
- Zna instrumenty perkusyjne:
- Nazywa instrumenty perkusyjne
- Rozróżnia brzmienie instrumentów
- Posiada wyczucie rytmu:
- Poprawnie odtwarza rytm
- Tworzy własne rytmy
PRZEBIEG ZAJĘCIA
- Zgromadzenie dzieci w kąciku muzycznym. Rozmowa nt. zgromadzonych instrumentów perkusyjnych: ich nazwa, sposób wydobywania dźwięku. Próby gry na instrumentach.
- Zabawa słuchowa: Na jakim instrumencie gram? Nauczycielka odwraca się tyłem do dzieci i gra na wybranym instrumencie. Dzieci odgadują po dźwięku, jaki to instrument. Rolę nauczyciela przejmują kolejno dzieci.
- Zabawy rytmiczne.
- N. wyklaskuje rytm, dzieci powtarzają.
- N. wystukuje na bębenku rytm, dzieci powtarzają.
- N. rytmizuje krótki tekst, wystukując jego rytm - Idzie Szpaczek leśną drogą i wesoło śpiewa – dzieci powtarzają.
- Próby samodzielnego rytmizowania tekstu i realizowania rytmu na bębenku / uderzamy dłonią lub palcami /.
- Zabawa muzyczno-ruchowa: Bądź uważny. Dzieci maszerują po sali przy akompaniamencie ćwierćnutowym, kiedy usłyszą akcent – przykucają.
- Dzieci słuchają fragmentu utworu muzyki rozrywkowej. Rozmowa nt wysłuchanego utworu:
- Gdzie można usłyszeć taką muzykę?
- Dlaczego mówimy, że jest to muzyka rozrywkowa?
- Czym różni się od muzyki poważnej /klasycznej /?
- Ponowne słuchanie nagrania. Próby wyróżnienia instrumentów. Określenie ich brzmienia.
- Nauczycielka pokazuje dzieciom ilustracje instrumentów: gitara elektryczna, saksofon, keyboard. Prezentuje nagranie ich brzmienia.
- Dowolna zabawa przy nagraniu utworu muzyki rozrywkowej /taniec indywidualny i parami /.
- Rozmowa z dziećmi o ich ulubionych piosenkach i utworach. Propozycja stworzenia grupowej płytoteki
- Zabawa muzyczno-ruchowa „ Muzykanci Konszabelanci”. Podczas zabawy dzieci naśladują grę na wybranym instrumencie i jego dźwięk.
- Praca indywidualna. Muzyk zgubił swój instrument. Pokoloruj drogę wg kodu, a dowiesz się jaki to instrument / 5-latki/. Łączenie w całość pociętego na 2 lub 3 części obrazka instrumentu: gitara, saksofon, keyboard i przyklejenie go na kartkę / 3,4latki /.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|